Тиждень природничо-математичних дисциплін

Відповідно до плану роботи ліцею, в період з 19 по 23 лютого 2018 року в ліцеї проведено тиждень природничо-математичних дисциплін. Кожного дня проводились цікаві позакласні заходи.

19 лютого викладачем економіки Марініч Ю.В.  було проведенено захід “Економічне лото”.

Мета заходу було: розвивати пізнавальну зацікавленість, творчу  активністі учнів;  встановлювати міжпредметні зв’язки  (економіка, географія, українська мова, математика); виховувати повагу до суперника, вміння достойно вести дискусію, витримку, волю до перемоги, винахідливість, вміння працювати  у команді.

За звання кращої команди суперничали учні групи №26-е (команда “Економісти”) та учні групи №22-е (команда “Легіон”). В результаті напруженої боротьби перше місце зайняла команда групи №26-е.

Фотозвіт про проведений захід

21 лютого 2018 року викладачем фізики Воротинцевим Ю.О. було проведено позакласний захід з фізики – зустріч у фізичному кафе на тему «Фізика і гроші».

Метою заходу було розширити кругозір учнів стосовно вкладу в розвиток фізичної науки, винаходів які змінили життя людства, а також участь в історичних подіях деяких вдатних фізиків, які були вшановані зображенням на грошових знаках своїх і навіть чужих країн.

Протягом години учні обмінювалися цікавими фактами з життя видатних фізиків, згадували з якими відкриттями цих вчених вони зустрічались на уроках фізики. Учні, які були найбільш активними отримували заохочення у вигляді зображення сучасної валюти – криптовалюти «біткоїн», яку згодом будуть мати можливість конвертувати в додаткові бали на уроках фізики.

Фотозвіт про проведений захід

22 лютого 2018 року викладачем математики Грищенко С.Г. було проведено веб-квест “Математичні перегони”.

Метою позакласного заходу було:

  • поглибити, узагальнити і систематизувати знання учнів з математики;
  • формувати навички та вміння правильного використання Інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу;
  • розвивати навички самостійної роботи, логічне та критичне мислення;
  • сприяти розвитку ІТ-компетентності учасників навчально-виховного процесу.

Для участі у веб-квесті учням необхідно було попередньо зареєструватися. Веб-квест проходив в кабінеті інформатики у формі “математичних” перегонів.

Учасникам веб-квесту необхідно було в найкоротший час подолати трасу, виконавши 12 цікавих завдань різної складності. Перейти до наступного завдання можливо лише після успшного виконання попереднього!

У напруженій гонці першим всю дистанцію пройшов учень групи №26-е Ненько Дмитро, другим – Удодов Олег (група №26-е) і третім – Боднар Дмитро (група №26-е).

На згадку про проведений захід викладач та учні зробили фото.

Фотозвіт про проведений захід

22 лютого 2018 року, в рамках  предметного тижня, з хімії було проведено пізнавальну вікторину «Харчова абетка», епіграфом заходу стали такі слова:

Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,  не  багатства,  що  їх маєш  у  скринях…  Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,  щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати.

(Авіцена) 

Головною метою було звернути увагу учнів на те, які продукти вони вживають, розкрити значення деяких харчових добавок, визначити їх потенційну небезпеку для здоров’я людини, а також ступінь екологічного ризику їх вживання; розвивати комунікативні вміння, пізнавальний інтерес до біології, хімії, екології, розширювати кругозір учнів; виховувати уважне і дбайливе ставлення до свого здоров’я, активну громадянську позицію.

Сьогодні в суспільстві не вщухають численні суперечки щодо харчових добавок: добро чи шкоду вони завдають здоров’ю людини.

Насправді альтернативи широкому використанню харчових добавок не існує. Неможливо, скажімо, виготовити якісний зефір без пектину, напої тривалого зберігання — без консервантів, шоколадні цукерки — без емульгаторів, а варену ковбасу — без кольорокоригуючих речовин.

Під час вікторини учні були розділені на дві команди назви яких вони вигадали самостійно «Фаст фуд» (група №29-пр) та «Здорове життя» (група №33-пр). Між учнями проводилися  різні конкурси «Знавець хімії» учні відповідали на запитання короткими відповідями, потім приступили до практичної частини де на власні очі побачили шкідливу дію на організм газованих напоїв, ковбасних виробів.

Дослід 1. За 1-2 години до початку заходу  покласти курячу печінку в напої «Тархун» та «Кока-Кола». Розглянути, які зміни відбулися в зразках печінки, а також оголосити склад напоїв, зазначений на етикетці. Результат дії барвників видно неозброєним оком.

Дослід 2.  Дія розчину йоду на ковбасні вироби. Що підтвердило рослинний склад продуктів.

Також учням  було надано корисні поради.

Поради правильного здорового харчування:

  • не купуйте продукти з неприродно яскравим забарвленням;
  • уважно читайте етикетки;
  • не купуйте продукти з тривалим терміном зберігання;
  • що менше список інгредієнтів у готових продуктах, то менше добавок: продукти з вишуканим, пікантним смаком, швидше за все, містять різні добавки.
  • не перекушуйте чіпсами, готовими сніданками, супами з пакетика, хот-догами, всілякими бюргерами;
  • обирайте заморожені овочі замість консервованих;
  • замість того, щоб купувати готові соки, робіть їх самі;
  • відмовтеся від перероблених або законсервованих м’ясних продуктів, таких як ковбаса, сосиски, тушковане м’ясо в банках.

В результаті підбиття підсумків  розрив між командами склав 1 бал. Що і дало змогу перемогти дружбі, учні пригостилися корисними яблучками.

Фотозвіт про проведений захід

22 лютого 2018 року викладачем інформатики  Гетьманець Ж.В. було проведено інтелектуальну гру “Інформаційний КВК”.

Метою позакласного заходу було:

  • розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки;
  • розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції;
  • виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.

За звання найкращої команди боролися дві групи: №30-е назва команди «Терабайти» та  №32-с/а назва команди «Віруси».

В результаті напруженої боротьби  І місце посіла  команда групи №30 – е.

Фотозвіт про проведений захід

Протягом тижня також проводився конкурс предметних газет та малюнків учнів.